DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Yankovskaya, A. E. | - |
dc.contributor.author | Shelupanov, A. A. | - |
dc.contributor.author | Shurygin, Y. A. | - |
dc.contributor.author | Dementiev, Y. N. | - |
dc.contributor.author | Yamshanov, A. V. | - |
dc.contributor.author | Lyapunov, D. Y. | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-27T07:22:24Z | |
dc.date.accessioned | 2017-07-18T09:37:58Z | - |
dc.date.available | 2017-02-27T07:22:24Z | |
dc.date.available | 2017-07-18T09:37:58Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Yankovskaya, A. E. Intelligent Learning and Testing Predictive System with Cognitive Component / A. E. Yankovskaya and other // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 199 – 204. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12064 | - |
dc.description.abstract | In this paper an intelligent learning and testing predictive system with cognitive components used within the framework of blended learning paradigm is proposed. Current development trends in the field of effective learning technologies implementing student-oriented approach are identified. The developed system will enable the students not only to acquire the necessary competences within the subject area, but also to identify their successful educational approaches thus achieving significant results. Storage of knowledge is carried out by means of a semantic network, which allows establishing the correspondence between the material studied and acquired knowledge. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | intelligent learning and testing predictive system | ru_RU |
dc.subject | cognitive graphic tools | ru_RU |
dc.subject | blended learning | ru_RU |
dc.subject | mixed diagnostic tests | ru_RU |
dc.subject | semantic network | ru_RU |
dc.subject | 2-simplex prism | ru_RU |
dc.subject | e-learning course | ru_RU |
dc.subject | student-oriented approach | ru_RU |
dc.subject | learning results prediction | ru_RU |
dc.title | Intelligent Learning and Testing Predictive System with Cognitive Component | ru_RU |
dc.title.alternative | Интеллектуальная обучающе-тестирующая прогнозирующая система с когнитивной компонентой | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
local.description.annotation | В статье предлагается интеллектуальная обучающе-тестирующая прогнозирующая система с когнитивными компонентами в рамках парадигмы смешанного образования и обучения. Рассматриваются современные тенденции развития в области эффективных технологий обучения, реализующих личностно-ориентированный подход. Интеллектуальная система позволит обучаемым не только приобрести необходимые компетенции в рамках проблемной области, но и определить успешные образовательные подходы для достижения высоких результатов. Хранение знаний обучаемых осуществляется с использованием семантической сети, которая позволяет установить соответствие между изученным материалом и полученными знаниями. Интеллектуальная система предлагается для организации процесса обучения в высших учебных заведениях различного профиля. | - |
Appears in Collections: | OSTIS-2017
|