Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/26654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛозицкая, Е. И.-
dc.date.accessioned2017-10-16T09:12:08Z-
dc.date.available2017-10-16T09:12:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛозицкая, Е. И. Ядерная часть лексико-семантического кода французского научно-технического дискурса / Е. И. Лозицкая // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы IX международной научно-методической конференции (Минск, 3-4 декабря 2015 года). – Минск : БГУИР, 2015. – C. 215 – 216.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/26654-
dc.description.abstractThe paper explores the cognitive approach to the scientific discourse analysis. The semantic capacity of written (scientific) texts as linguistic evidence for scientific knowledge is discussed. Much attention is given to the notional framework of scientific texts: the conceptual structure of terminological systems is described in terms of frames and semantic nets. Rendering these explicit helps to prepare the ground for further integrating this approach into educational process.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectлексико-семантические кодыru_RU
dc.subjectнаучно-технический экскурсru_RU
dc.subjectгиперонимыru_RU
dc.subjectгипонимыru_RU
dc.titleЯдерная часть лексико-семантического кода французского научно-технического дискурсаru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
Appears in Collections:Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
yadernayachast.PDF647.91 kBAdobe PDFView/Open
№20115154(11-3116).pdf7.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.