DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Лозицкая, Е. И. | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-16T09:12:08Z | - |
dc.date.available | 2017-10-16T09:12:08Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Лозицкая, Е. И. Ядерная часть лексико-семантического кода французского научно-технического дискурса / Е. И. Лозицкая // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы IX международной научно-методической конференции (Минск, 3-4 декабря 2015 года). – Минск : БГУИР, 2015. – C. 215 – 216. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/26654 | - |
dc.description.abstract | The paper explores the cognitive approach to the scientific discourse analysis. The semantic capacity of written (scientific) texts as linguistic evidence for scientific knowledge is discussed. Much attention is given to the notional framework of scientific texts: the conceptual structure of terminological systems is described in terms of frames and semantic nets. Rendering these explicit helps to prepare the ground for further integrating this approach into educational process. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | лексико-семантические коды | ru_RU |
dc.subject | научно-технический экскурс | ru_RU |
dc.subject | гиперонимы | ru_RU |
dc.subject | гипонимы | ru_RU |
dc.title | Ядерная часть лексико-семантического кода французского научно-технического дискурса | ru_RU |
dc.type | Статья | ru_RU |
Appears in Collections: | Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2015)
|