Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/34943
Title: Воинское воспитание в условиях инновационных преобразований
Other Titles: Military education in the conditions of innovative transformations
Authors: Савчук, С. В.
Savchuk, S. V.
Keywords: материалы конференций;самоконтроль;парадигма;долг;ценности;self-control;paradigm;debt;values
Issue Date: 2019
Publisher: БГУИР
Citation: Савчук, С. В. Воинское воспитание в условиях инновационных преобразований / С. В. Савчук // Вопросы подготовки военных специалистов в учреждениях образования: проблемы и пути решения = Questions of preparation of military specialists in educational institutions: problems and solutions : материалы Международной заочной научно-методической конференции, Минск, 28 февраля 2019 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники; редкол.: Ю.Е. Кулешов [и др.]. – Минск, 2019. – С. 129 – 132.
Abstract: К актуальным проблемам военного образования следует отнести проблему поиска новых механизмов оценки качества образования, экспертизы инновационной деятельности, вовлекающей в этот процесс всех участников этой деятельности, организации самостоятельной работы курсантов военных вузов как мощного механизма самоконтроля и самоактуализации цели и ценностей военного образования. Система контроля должна быть основана на принципах самоанализа и рефлексии учебной деятельности, повышения уровня объективности оценки результатов обучения, инициативного поиска путей совершенствования боевой подготовки. Структура организации учебного процесса нуждается в активном внедрении информационных технологий с развитием локальных и глобальных информационно-аналитических систем, обеспечивающих эффективное взаимодействие участников образовательного процесса в военном вузе и создания условий, соответствующих современному характеру применения воинских формирований.
Alternative abstract: The urgent problems of military education should include the problem of finding new mechanisms for assessing the quality of education, examination of innovation activities involving all participants in this activity, organizing independent work of cadets of military universities as a powerful mechanism of self-control and self-actualization of the goals and values of military education. The control system should be based on the principles of introspection and reflection of learning activities, increased level of objectivity in the assessment of learning outcomes, and the initiative search for ways to improve combat training. Organization structure of the educational process requires an active introduction of information technologies with the development of local and global information and analytical systems that ensure the effective interaction of participants in the educational process at a military university and create conditions corresponding to the modern nature of the use of military formations.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/34943
Appears in Collections:Вопросы подготовки военных специалистов в учреждениях образования: проблемы и пути решения (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savchuk_Voinskoye.PDF348.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.