DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Маслова, Е. И. | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-17T07:31:00Z | - |
dc.date.available | 2020-01-17T07:31:00Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Маслова, Е. И. Инклюзивная практика вовлечения лиц с особыми потребностями в социальные процессы / Маслова Е. И. // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями: сборник статей III Международной научно-практической конференции, Минск, 5 декабря 2019 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники; редкол. : А. А. Охрименко [и др.]. – Минск: БГУИР, 2019. – С. 68 – 80. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38226 | - |
dc.description.abstract | This article presents the analysis and generalization of the best pedagogical experience in the organization of an inclusive
choir in the state educational institution "center for additional education of children and youth "Contact" Minsk. The paper reveals
the relevance of this experience, and presents the system in the form of basic pedagogical actions, the purpose of which is the
development of communicative competence of students. Studying the pedagogical experience of inclusive education, conducting a
monitoring study, the author came to the conclusion that the implementation of additional education programs with the inclusion of
students with disabilities is relevant and in demand at the stage of formation and development of inclusive education in the Republic
of Belarus. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | дополнительное образование | ru_RU |
dc.subject | инклюзивное образование | ru_RU |
dc.title | Инклюзивная практика вовлечения лиц с особыми потребностями в социальные процессы | ru_RU |
dc.type | Статья | ru_RU |
Appears in Collections: | Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2019)
|