Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМилькота, Н. В.-
dc.date.accessioned2020-01-17T07:38:47Z-
dc.date.available2020-01-17T07:38:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМилькота, Н. В. Образование и социальная интеграция людей с инвалидностью: новые возможности и актуальные вопросы / Милькота Н. В. // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями: сборник статей III Международной научно-практической конференции, Минск, 5 декабря 2019 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники; редкол. : А. А. Охрименко [и др.]. – Минск: БГУИР, 2019. – С. 82 – 85.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38229-
dc.description.abstractThe article discusses the problem of accessibility of education for people with disabilities. The conclusions are based on the results of two surveys of people with disabilities. The author concludes that it is necessary to increase the accessibility of education and ensure social integration for people with disabilities living in social service institutions, and gives examples of innovative practices aimed at solving this problem. The author notes the importance of these practices in the context of the implementation of Convention on the Rights of Persons with Disabilities in Belarus.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectинклюзивное образованиеru_RU
dc.subjectправа инвалидовru_RU
dc.titleОбразование и социальная интеграция людей с инвалидностью: новые возможности и актуальные вопросыru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Milkota_Obrazovaniye.pdf356.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.