Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/39378
Title: Элементы технологии Big Data в оценке эффективности маркетинговых инструментов продаж
Other Titles: Big Data technology elements in evaluation efficiency of sales marketing instruments
Authors: Маханько, Л. С.
Keywords: материалы конференций;анализ эффективности;Big data;DEA;performance analysis
Issue Date: 2020
Publisher: Беспринт
Citation: Маханько, Л. С. Элементы технологии Big Data в оценке эффективности маркетинговых инструментов продаж / Л. С. Маханько // BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня: сб. материалов VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20-21 мая 2020 года: в 3 ч. Ч. 3 / редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск : Бестпринт, 2020. – С. 358–361.
Abstract: Правильный выбор маркетинговых инструментов является важнейшей предпосылкой стимулирования продаж. Одновременно необоснованное использование технологий продвижения товаров может привести к снижению финансового результата вплоть до отрицательных значений (убытка). В настоящем исследовании на примере организаций розничной торговли описана методика обоснования эффективности такого маркетингового инструмента, как дисконтные программы, на основе обработки большого объема внешних данных из открытых источников и внутренних данных из информационных систем автоматизации бизнеса.
Alternative abstract: The right choice of marketing tools is an essential prerequisite for sales promotion. At the same time, the unreasonable use of product promotion technologies can lead to a decrease in financial results up to negative values (loss). This study uses the example of retail organizations to describe a method for justifying the effectiveness of such a marketing tool as discount programs, based on the processing of a large amount of external data from open sources and internal data from business automation information systems.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/39378
ISBN: 978-985-905-339-9
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : материалы конференции (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makhanko_Elementy.pdf817.21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.