Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/42758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТитова, Е. Э.-
dc.date.accessioned2021-02-01T12:15:41Z-
dc.date.available2021-02-01T12:15:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСпособ самооценки студентов на семинарских занятиях в учреждениях высшего образования : пат. № РСТ/BY2020/000007 WIPO : МПК G09B 19/00 2006.01 / Титова Е. Э. ; заявитель и патентообладатель Титова Елена Эрнстовна. – № a 2019022525.07.2019BY ; заявл. 03.08.2020 ; опубл. 28.012021. – 9 с.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/42758-
dc.description.abstractПредлагается способ устной самооценки студентов на семинарах с последующей корректировкой итоговой отметки преподавателе м. Обосновываются простые формы рефлексии студентов (ретроспективная, интроспективная и др.), в результате самооценка не перенапрягает студентов, а, наоборот, овладение навыками и умениями публичной рефлексии гармонизирует процесс обучения, снижается напряжение между полюсами студент/нреиодаватель. Способ публичной самооценки студентов способствует разрешению противоречий, присущих современным мировым 'тенденциям в высшем образовании. Разработанная методика самооценки студентов на семинарских занятиях в вузе является актуальной и эффективной инновацией в сфере высшего образования.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherВсемирная организация интеллектуальной собственности, Швейцарияru_RU
dc.subjectпатентыru_RU
dc.subjectметодика самооценки студентовru_RU
dc.subjectэффекты самооценки студентовru_RU
dc.subjectэффекты самооценки преподавателейru_RU
dc.titleСпособ самооценки студентов на семинарских занятиях в учреждениях высшего образованияru_RU
dc.title.alternativeMethod for student self-evaluation in seminar classes in higher education institutionsru_RU
dc.title.alternativeПат. № РСТ/BY2020/000007 WIPOru_RU
local.description.annotationProposed is a method for student verbal self-evaluation in seminars, with subsequent adjustment of a final mark by a teacher. Simple forms of student reflection (retrospective, introspective, and others) are established such that self-evaluation is not stressful for students. On the contrary, the acquisition of the skills and capacity for public reflection brings harmony to the learning process and reduces the tension between the poles of student and teacher. The present method for student public self-evaluation facilitates the resolution of conflicts inherent in contemporary worldwide trends in higher education. The proposed methodology for student self-evaluation in seminar classes in HEIs is a relevant and meaningful innovation in the sphere of higher education.-
Appears in Collections:Изобретения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WO2021012029-PDOC-20210128-6582.pdf801.88 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.