Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45581
Title: Социальное партнерство в системе педагогического образования
Authors: Козел, В. И.
Keywords: публикации ученых;социальное партнерство;проектная деятельность;social partnership;project activity
Issue Date: 2016
Publisher: Адукацыя і выхаванне
Citation: Козел, В. И. Социальное партнерство в системе педагогического образования / В. И. Козел // Адукацыя і выхаванне. – 2016. – № 10. – С. 15–20.
Abstract: В статье рассматриваются способы и формы организации социального партнёрства в системе высшего педагогического образования. Интеграция усилий государствен­ных и общественных организаций, вовлечение широкого круга заинтересованных лиц в решение проблем воспитания и профессиональной подготовки будущих педагогов позволяют создать открытую образовательную систему работы в учреждении высшего образования. Одним из действенных педагогических средств реализации принципов социального партнёрства, позволяющих максимально использовать имеющиеся у его субъектов ресурсы для достижения образовательных целей, является проектная дея­тельность.
Alternative abstract: The article deals with the methods and forms of organization of social partnership in system of the higher pedagogical education. Integration of efforts of state and public orga­nizations, the involvement of a wide range of interested people in the decision of problems of education and training of future teachers allow to create open educational system of working in higher education establishm ent. One of the most effective pedagogical means of implementing the principles of social partnership to maximize social partnership resources to achieve educational goals is the project activity.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45581
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kozel_Sotsialnoye.pdf272.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.