Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45696
Title: Совершенствование конкурентоспособности предприятия с использованием ИТ
Other Titles: Improvement of enterprise’s competitive ability with IT use
Authors: Вишняков, В. А.
Смирнов, Д. А.
Keywords: публикации ученых;маркетинг;SWOT-анализ;marketing;SWOT-analysis
Issue Date: 2017
Publisher: Минский инновационный университет
Citation: Вишняков, В. А. Совершенствование конкурентоспособности предприятия с использованием ИТ / В. А. Вишняков, Д. А. Смирнов // Экономика. Управление. Инновации. – 2017. – № 1/2 (1). – С. 24–27.
Abstract: Рассмотрены основы конкурентоспособности – сущность, концепция, методики. Произведена оценка конкурентоспособности предприятия. Приведены результаты SWOT-анализа данного предприятия. Предложено внедрение ИТ для повышения конкурентоспособности предприятия. Для оценки конкуренции предприятие отслеживает изменения на рынке, используя маркетинговую информационную систему. Дана количественная оценка эффективности инновационного проекта для получения конкурентного преимущества предприятия на рынке.
Alternative abstract: The basics of competitive ability – notion, history, concept, methods – are discussed. The estimation of the competitive ability of one enterprise is carried out. The results of SWOT analysis for this enterprise are given. It is proposed to use IT for increasing competitive ability for this enterprise. The marketing information system is used for estimation of the firm’s competitive ability, regarding the market situation. The quality estimation of an innovation project for receiving competitive ability determining the market position of enterprise is executed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45696
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vishnyakov_Sovershenstvovanie.pdf315.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.