https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46076
Title: | Socialization of persons with intellectual disabilities by means of mathematical education |
Other Titles: | Социализация обучающихся с интеллектуальной недостаточностью средствами математического образования |
Authors: | Maisenia, L. Vakhnenko, T. Майсеня, Л. Вахненко, Т. |
Keywords: | публикации ученых;persons with intellectual disabilities;general secondary education;primary vocational education;teaching mathematics;teaching content;profiled curricula;adaptive education;обучающиеся с интеллектуальной недостаточностью;общее среднее образование;начальное профессиональное образование;профилированные учебные программы;адаптивное образование |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Global Science Center LP |
Citation: | Maisenia, L. Socialization of persons with intellectual disabilities by means of mathematical education / Maisenia L., Vakhnenko T. // Annali d’Italia. – 2021. – №19, vol. 2. – P. 51–61. |
Abstract: | The specifics of teaching mathematics to persons with intellectual disabilities at the levels of general secondary and primary vocational education in the Republic of Belarus is analyzed. |
Alternative abstract: | Анализируется специфика обучения математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью на уровнях общего среднего и начального профессионального образования в Республике Беларусь. |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46076 |
Appears in Collections: | Публикации в зарубежных изданиях |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Maisenia_Socialization.pdf | 535.96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.