Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46076
Title: Socialization of persons with intellectual disabilities by means of mathematical education
Other Titles: Социализация обучающихся с интеллектуальной недостаточностью средствами математического образования
Authors: Maisenia, L.
Vakhnenko, T.
Майсеня, Л.
Вахненко, Т.
Keywords: публикации ученых;persons with intellectual disabilities;general secondary education;primary vocational education;teaching mathematics;teaching content;profiled curricula;adaptive education;обучающиеся с интеллектуальной недостаточностью;общее среднее образование;начальное профессиональное образование;профилированные учебные программы;адаптивное образование
Issue Date: 2021
Publisher: Global Science Center LP
Citation: Maisenia, L. Socialization of persons with intellectual disabilities by means of mathematical education / Maisenia L., Vakhnenko T. // Annali d’Italia. – 2021. – №19, vol. 2. – P. 51–61.
Abstract: The specifics of teaching mathematics to persons with intellectual disabilities at the levels of general secondary and primary vocational education in the Republic of Belarus is analyzed.
Alternative abstract: Анализируется специфика обучения математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью на уровнях общего среднего и начального профессионального образования в Республике Беларусь.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46076
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maisenia_Socialization.pdf535.96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.