Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4669
Title: Использование аффиксации в экспертных обучающих системах при изучении словообразования
Other Titles: Using of affixation in expert traning systems during learning of word-formation
Authors: Головня, А. И.
Keywords: аффиксация;словообразование;классификация;префиксация;корень;суффиксация;using of affixation;expert traning systems
Issue Date: 2013
Publisher: БГУИР
Citation: Головня, А. И. Использование аффиксации в экспертных обучающих системах при изучении словообразования / А. И. Головня // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2013) : материалы III Междунар. научн.-техн. конф. (Минск, 21-23 февраля 2013г.) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2013. – С. 521 – 528.
Abstract: Разработчикам систем искусственного интеллекта важно найти плюсы и минусы в разработке обучающих экспертных систем, которые могли бы помочь иностранным студентам лучше освоить русское словообразование, определить что же такое «аффиксация», каково ее значение при разработке интеллектуальных систем, что такое омонимия аффиксов, какова роль омонимии при изучении Словообразования.
Alternative abstract: Developers of systems of artificial intelligence should find the pros and cons during development of training expert systems which could help foreign students to learn Russian word formation, how to define terms “affixation” and homonymy affixes and their role in the development of intelligent systems, define role of homonymy in the study of word formation.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4669
Appears in Collections:OSTIS-2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golovnya_Ispolzovaniye.PDF660.2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.