Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46983
Title: The use of machine learning in recommended system in the E-commerce
Other Titles: Использование машинного обучения в рекомендуемой системе в электронной коммерции
Authors: Akhmer, Y.
Bektemyssova, G. U.
Keywords: материалы конференций;recommendation eystems;e-commerce;content-based filtering;Collaborative Filtering;User-based Filtering;системы рекомендаций;электронная коммерция;фильтрация на основе контента;совместная фильтрация;фильтрация на основе пользователей
Issue Date: 2022
Publisher: Бестпринт
Citation: Akhmer, Y. The use of machine learning in recommended system in the E-commerce / Y. Akhmer, G. U. Bektemyssova // BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научный статей VIII Международной научно-практической конференции, Минск, 11-12 мая 2022 года / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2022. – С. 79–97.
Abstract: A filtering method is indispensable in a data-flooded environment. Recommended systems have made a massive step towards this aim, speeding up internet-based customer experience. Most of today's examples of artificial marketing intelligence are known as supervised learning, which varies from offering personalized specific products identifying the most valuable marketing strategies, to forecasting customer churn rate or customer life value, and building up a positive client base. Generally, different types of stored information are used to customize various dimensions or search results, demonstrate the most targeted advertising on the homepage, etc. Recommended systems make a profit by using suggestions to generate sales. Every other system can use different data from multiple sources to assess the usage patterns and discover similar trends which forecast future customers’ purchases or preferences. It predicts interesting patterns and provides guidance based on the customer interest model. There seems to be, on the one side, a traditional recommendation system that proposes items based on various criteria of consumers or products such as product price, user information and etc., but on the other hand, we have also recommended systems incorporating deep learning methods, even if they have not yet been well investigated. This paper discusses various processes associated with implementing recommenders systems and numerous recommender approaches along with the analysis of those methods that can be used by different scholars across several papers. Implementation of collaborative filtering method and content-based filtering techniques is pretty much pointless, since most e-commerce shops are already using hybrid engines, which have proved to be more effective. In our research we have also incorporated the benefits and drawbacks of every approach. Finally, this paper also presents numerous difficulties and problems confronting recommenders in their application systems algorithms. In this paper, we initially present multiple best known types of recommended systems and concentrate on one part of the e-commerce recommendation and afterwards make their quantitative comparison. Recommender systems have taken a huge step towards this goal, greatly improving the user experience in the online environment.
Alternative abstract: Метод фильтрации незаменим в среде, перегруженными данными. Рекомендуемые системы сделали огромный шаг к этой цели, ускорив работу с клиентами через Интернет. Большинство современных примеров искусственного маркетингового интеллекта известны как контролируемое обучение, которое варьируется от предложения персонализированных конкретных продуктов с определением наиболее ценных маркетинговых стратегий до прогнозирования скорости оттока клиентов или ценности жизни клиентов и создания положительной клиентской базы. Как правило, различные типы хранимой информации используются для настройки различных параметров или результатов поиска, демонстрации наиболее целевой рекламы на главной странице и т. д. Рекомендуемые системы получают прибыль, используя предложения для увеличения продаж. Любая другая система может использовать разные данные из нескольких источников для оценки моделей использования и обнаружения схожих тенденций, которые позволяют прогнозировать будущие покупки или предпочтения клиентов. Он предсказывает интересные закономерности и предоставляет рекомендации на основе модели интересов клиентов. Кажется, с одной стороны, традиционная система рекомендаций, которая предлагает товары на основе различных критериев потребителей или продуктов, таких как цена продукта, информация о пользователе и т. д., но, с другой стороны, мы также рекомендуем системы, включающие глубокое обучение методов, даже если они еще недостаточно изучены. В этой статье обсуждаются различные процессы, связанные с внедрением рекомендательных систем, и многочисленные рекомендательные подходы, а также анализ этих методов, которые могут использоваться разными учеными в нескольких статьях. Внедрение метода совместной фильтрации и методов фильтрации на основе контента в значительной степени бессмысленно, поскольку большинство интернет-магазинов уже используют гибридные механизмы, которые оказались более эффективными. В нашем исследовании мы также включили преимущества и недостатки каждого подхода.В этой статье также представлены многочисленные трудности и проблемы, с которыми сталкиваются рекомендатели в алгоритмах своих прикладных систем. В этой статье мы сначала представляем несколько наиболее известных типов рекомендуемых систем и концентрируемся на одной части рекомендаций для электронной коммерции, а затем проводим их количественное сравнение. Рекомендательные системы сделали огромный шаг к этой цели, значительно улучшив пользовательский опыт в онлайн-среде.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46983
ISBN: 978-985-7267-19-4
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akhmer_The.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.