Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/47201
Title: Когнитивное измерение устного речевого взаимодействия студентов в условиях дистанционного учебного занятия
Authors: Ходасевич, И. А.
Keywords: материалы конференций;дистанционное обучение;дистанционные учебные занятия;устные речевые взаимодействия
Issue Date: 2022
Publisher: БГУИР
Citation: Ходасевич, И. А. Когнитивное измерение устного речевого взаимодействия студентов в условиях дистанционного учебного занятия / Ходасевич И. А. // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы XII Международной научно-методической конференции, Минск, 26 мая 2022 г. / редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск : БГУИР, 2022. – C. 180–181.
Abstract: Обучение студентов иностранным языкам в учреждениях высшего образования Республики Беларусь осуществляется в том числе в удаленном режиме, где в качестве одной из форм организации синхронного дистанционного обучения рассматривается дистанционное учебное занятие (ДУЗ).
Alternative abstract: In the article, the author considers the cognitive dimension of students' oral speech interaction. The author scrutinizes the factors affecting oral speech interactions in a virtual educational environment and their implications for: promoting students’ attention to each other; focusing their attention on digital learning materials; ensuring the overall positive perception of interlocutors and the materials discussed in the process of oral speech interactions.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/47201
Appears in Collections:Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khodasevich_Kognitivnoye.pdf284.93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.