Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТашлыкова-Бушкевич, И. И.-
dc.contributor.authorТурло, А. В.-
dc.contributor.authorДедина, А. В.-
dc.contributor.authorСтоляр, И. А.-
dc.contributor.authorНичипорчик, П. А.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-09-20T12:58:47Z-
dc.date.available2022-09-20T12:58:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЭвристические возможности в образовательном процессе: опыт проекта «Эвристика в физике» при обучении физике студентов технических специальностей = Heuristic opportunities in education: «Heuristics in physics» project experience in physics teaching to engineering students / Ташлыкова-Бушкевич И. И. [и др.] // Университетский педагогический журнал. – 2022. – № 1. – С. 32–42.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48132-
dc.description.abstractРаскрывается эвристический потенциал применения проблемно-эвристического подхода в образовательном процессе классического университета. Представлены результаты реализации добровольного образовательного проекта «Эвристика в физике» (автор – И. И. Ташлыкова-Бушкевич), в рамках которого в учебный процесс были внедрены технологии организации лекционных занятий по физике. Анализируется успешность адаптации эвристической образовательной деятельности студентов к информационно-образовательной среде учреждения высшего образования.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБелорусский государственный университетru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectпроблемно-эвристический подходru_RU
dc.subjectобразовательный процессru_RU
dc.subjectфизикаru_RU
dc.subjectлекционные занятияru_RU
dc.subjectвнеаудиторная работаru_RU
dc.subjectproblem-heuristic approachru_RU
dc.subjectphysics teachingru_RU
dc.subjectlecturesru_RU
dc.subjectextra-curricular activityru_RU
dc.titleЭвристические возможности в образовательном процессе: опыт проекта «Эвристика в физике» при обучении физике студентов технических специальностейru_RU
dc.title.alternativeHeuristic opportunities in education: «Heuristics in physics» project experience in physics teaching to engineering studentsru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe work reveals the heuristic potential of the problem-heuristic approach in the educational process of a classical university. The results of realisation of educational volunteer project «Heuristics in physics» (author is I. I. Tashlykova-Bushkevich) are presented, within its framework a pilot implementation of the technology of organisation of lectures on physics is undertaken into the educational process. The success of tailoring of the heuristic educational activities of students to the informational and educational environment of the university is analysed.-
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tashlykova_Bushkevich_Evristicheskiye.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.