Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48541
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛапицкая, Н. В.-
dc.contributor.authorДавыдовский, А. Г.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-10-11T12:05:20Z-
dc.date.available2022-10-11T12:05:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЛапицкая, Н. В. Социальные последствия цифровой трансформации образования в условиях коронакризиса=Social consequences of the education digital transformation in the conditions of coronacrisis / Лапицкая Н. В., Давыдовский А. Г // Журнал Белорусского государственного университета. Социология. – 2022. – № 2 . – С. 56 – 65. – DOI: https://doi.org/10.33581/2521-6821-2022-2-56-65.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48541-
dc.description.abstractПредставлен биоинспирированный квазимолекулярный алгоритм сценарного анализа, на основе которого предложены семь сценариев социальных последствий цифровой трансформации образования и пять сценариев социальных и социотехнических последствий пандемии COVID-19. Отмечается, что сценарный подход является эффективным инструментом системного анализа и прогнозирования различных вариантов социальной активности интернет-пользователей в условиях коронакризиса.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБелорусский государственный университетru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectCOVID-19ru_RU
dc.subjectсценарный подходru_RU
dc.subjectдистанционное обучениеru_RU
dc.subjectцифровая трансформация образованияru_RU
dc.subjectкоронакризисru_RU
dc.subjectscenario approachru_RU
dc.subjectdistance learningru_RU
dc.subjectdigital transformation of educationru_RU
dc.subjectcoronacrisisru_RU
dc.titleСоциальные последствия цифровой трансформации образования в условиях коронакризисаru_RU
dc.title.alternativeSocial consequences of the education digital transformation in the conditions of coronacrisisru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationA bioinspired quasi-molecular scenario analysis algorithm has been developed, on the basis of which seven scenarios of the social consequences of the digital transformation of education, as well as five scenarios of the development of the social consequences of the COVID-19 pandemic, have been proposed. The scenario approach is an effective tool for system analysis and forecasting of various variants of social activity of Internet users in the conditions of the coronacrisis.-
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Davydovskiy_Sotsialnyye.pdf586.84 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.