Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49070
Title: Социально-экономические и гуманитарные аспекты человеческого капитала
Other Titles: Socio-economic and humanitarian aspects of human capital
Authors: Миськевич, В. И.
Keywords: публикации ученых;человеческий капитал;цифровая экономика;образовательный процесс
Issue Date: 2022
Publisher: Тюменский индустриальный университет
Citation: Миськевич, В. И. Социально-экономические и гуманитарные аспекты человеческого капитала / В. И. Миськевич // Инновационные процессы в науке, технике и экономике : материалы научно-практической конференции, Нижневартовск, 21–22 февраля 2022 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Тюменский индустриальный университет ; ред. В. Я. Мауль. – Тюмень : ТИУ, 2022. – С. 306–312.
Abstract: В статье рассматриваются комплекс проблем, связанных с трансформацией белорусского социума. Акцентируются моменты рассинхронизации образования с потребностями рынка труда. Подчеркивается важность гуманитарного образования в нашей стране в контексте вызовов современности. Обосновывается тезис о необходимости формирования и обогащения конкурентоспособного человеческого капитала как константы обеспечения суверенитета белорусского социума.
Alternative abstract: The article deals with socio-economic and humanitarian problems, related to the digital transformation of society. The points of the desynchronization of education with the needs of the labor market are emphasized. The importance of humanitarian education in the context of modern challenges is emphasized. The thesis of the need for the formation and enrichment of competitive human capital as a constant of ensuring the sovereignty of the country in the modern world is substantiated.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49070
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miskevich_Socialno.pdf185.89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.