Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49367
Title: Методика исследования качества знаний по математическим дисциплинам, формируемых студентами в технических вузах
Other Titles: Methodology study of the quality of knowledge of mathematical disciplines formed by students in technical universities
Authors: Герасименко, П. В.
Keywords: материалы конференций;математика;ЕГЭ;корреляция
Issue Date: 2022
Publisher: БГУИР
Citation: Герасименко, П. В. Методика исследования качества знаний по математическим дисциплинам, формируемых студентами в технических вузах = Methodology study of the quality of knowledge of mathematical disciplines formed by students in technical universities / П. В. Герасименко // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challenges and developments : материалы ХI Международной научно-методической конференции, Минск, 24 ноября 2022 года / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск : БГУИР, 2022. – С. 39–44.
Abstract: Методика исследования количественных показателей качества знаний студентов по математическим дисциплинам, сформированных в вузе. Первый показатель характеризует уровень знаний содержания дисциплины. Его количественная величина определяется индивидуальными экзаменационными оценками студентов и средней оценкой коллектива студентов. Второй показатель характеризует плотность связи между экзаменационными оценками студентов по математическим дисциплинам. Приведен пример.
Alternative abstract: Methods of studying quantitative indicators of the quality of students' knowledge of mathematical disciplines formed at the university. The first indicator characterizes the level of knowledge of the content of discipline. Its quantitative value is determined by individual examination assessments of students and an average assessment of a group of students. The second indicator characterizes the density of communication between the examination assessments of students in mathematical disciplines. An example is given.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49367
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы ХI Международной научно-методической конференции (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
+Gerasimenko_Metodika.pdf335.48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.