Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49842
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЕфремов, А. А.-
dc.contributor.authorГеращенко, К. С.-
dc.contributor.authorСалапура, М. Н.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-02-06T06:16:16Z-
dc.date.available2023-02-06T06:16:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЕфремов, А. А. Технология блокчейн в рекламных кампаниях = Blockchain Technology in Advertising Campaigns / Ефремов А. А., Геращенко К. С., Салапура М. Н. // Цифровая трансформация. – 2022. – Т. 28, № 4. – С. 28–35. – DOI : http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2022-28-4-28-35.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49842-
dc.description.abstractСтатья посвящена особенностям технологии блокчейн с точки зрения ее применения в экономике. Отмечено влияние этой технологии на рынок рекламы. Выявлены основные особенности и задачи блокчейн-систем, проанализированы действия крупных компаний по их внедрению. Рассмотрена актуальность объекта исследования, продиктованная возрастающей ролью криптовалютных активов и процессов в современном мире. Изучена технология блокчейн, приведено экономическое обоснование внедрения ее в рекламные кампании как средства совершенствования процесса информационной коммуникации. Проанализированы особенности функционирования систем, связанных с криптовалютами, а также плюсы и минусы технологии децентрализованного хранения данных. Описаны основные проблемы, возникающие при использовании технологии блокчейн, предложены пути их решения. Уточнены определения ряда категорий предметной области. Даны рекомендации для эффективного функционирования рекламных кампаний в сфере digital-маркетинга.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectблокчейнru_RU
dc.subjectбиткоиныru_RU
dc.subjectхешированиеru_RU
dc.subjectкриптовалютаru_RU
dc.titleТехнология блокчейн в рекламных кампанияхru_RU
dc.title.alternativeBlockchain Technology in Advertising Campaignsru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe article is devoted to the peculiarities of blockchain technology in terms of its application in the economy. The emphasis is on the impact of this technology on the advertising market. In the course of the study, the main features and tasks of blockchain systems were identified, as well as the actions of large companies on their implementation were analyzed. The consider the relevance of the research object, which is dictated by the ever-increasing role of cryptocurrency assets and processes in the modern world. The blockchain technology is studied, the economic justification of its introduction into the ongoing advertising campaigns as a means of improving the information communication process is given. The features of the functioning of systems related to cryptocurrencies, as well as the pros and cons of decentralized data storage technology are analyzed. The main problems that arise when using blockchain technology are described and ways to solve them are proposed. The definitions of a number of categories of the subject area have been clarified. Recommendations are given for the effective functioning of advertising campaigns in the field of digital marketing.ru_RU
Appears in Collections:Том 28, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efremov_Tehnologiya.pdf309.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.