Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVlasenko, A. A.-
dc.contributor.authorGoloventchik, G. G.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-02-08T07:55:58Z-
dc.date.available2023-02-08T07:55:58Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationVlasenko, A. A. E-Commerce of China: its Reasons for Success and Current Development Trends = Электронная торговля Китая: причины успеха и текущие перспективы развития / A. A. Vlasenko, G. G. Goloventchik // Цифровая трансформация. – 2022. – Т. 28, № 4. – С. 43–52. – DOI : http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2022-28-4-43-52.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49916-
dc.description.abstractE-commerce is one of the highly digitalized industries, which quickly changes the way people buy products and use companies’ services. There are many countries in the world economy now that are trying to adapt informational and communication technologies in various industries to stay competitive and use nowadays’ benefits of the Internet, etc. The article considers the e-commerce in China – global leader in the industry. The content of the Chinese e-commerce development foundation, as well as its characteristic features and trends are described. Moreover, recommendations on e-commerce development are given, in particular, for the Republic of Belarus. The novelty of the research conducted lies in the fact that it is the first in the Belarusian practice, which is based on a large array of factual data, and reflects comprehensive analysis of the current state of the Chinese e-commerce, the prerequisites for its rapid development over the past decade and its prospects in the foreseeable future.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjecte-commerceru_RU
dc.subjectspecial economic zoneru_RU
dc.subjectonline storeru_RU
dc.titleE-Commerce of China: its Reasons for Success and Current Development Trendsru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationЭлектронная торговля – одна из самых цифровизированных отраслей в современном мире. Многие страны в мировой экономике адаптируют информационные и коммуникационные технологии в различных отраслях, чтобы оставаться конкурентоспособными и использовать современные преимущества интернета и т. д. В статье рассматривается электронная коммерция Китая – мирового лидера в данной отрасли. Раскрыто содержание этапов становления китайской индустрии электронной коммерции, анализируются ее характерные особенности и тенденции развития. Приведены общие рекомендации по созданию эффективной системы электронной коммерции как для мира в целом, так и для Республики Беларусь в частности. Новизна проведенного исследования заключается в том, что впервые в белорусской практике на основе большого массива фактических данных проведен комплексный анализ современного состояния электронной торговли Китая, предпосылок ее стремительного развития на протяжении последнего десятилетия и перспектив в обозримом будущем.ru_RU
Appears in Collections:Том 28, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasenko_E_Commerce.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.