Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50100
Title: Психологические особенности дистанционного преподавания в высшей школе
Other Titles: Psychological features of distance teaching in higher education
Authors: Шлыкова, Т. Ю.
Бараева, Е. И.
Еременко, Д. В.
Галецкий, А. В.
Keywords: публикации ученых;дистанционное образование;цифровая грамотность
Issue Date: 2022
Publisher: РИВШ
Citation: Психологические особенности дистанционного преподавания в высшей школе=Psychological features of distance teaching in higher education / Т. Ю. Шлыкова [и др.] // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сборник научных статей. – 2022. – Вып. 22, Ч. 3.– С. 352–360.
Abstract: В начале третьего тысячелетия происходит переход от индустриального к информационному обществу, в котором знания и информация становятся основными производительными силами. В информационном обществе существенным образом изменяется стратегия образования, причем важнейшей его чертой является широкое использование информационных технологий. В период пандемии COVID-19 реализован опыт внедрения дистанционного формата в деятельность множества самых различных учреждений образования.
Alternative abstract: At the beginning of the third millennium, there is a transition from an industrial to an information society, in which knowledge and information become the main productive forces. In the information society, the strategy of education is changing significantly, and its most important feature is the widespread use of information technologies. During the COVID-19 pandemic, the experience of introducing a remote format into the activities of many different educational institutions was implemented.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50100
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shlikova_Psihologicheskie.pdf244.23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.