Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKazlova, A.-
dc.contributor.authorHalavaty, A.-
dc.contributor.authorGrakova, N.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-05-12T06:58:42Z-
dc.date.available2023-05-12T06:58:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationKazlova, A. Automation of educational activities within the OSTIS ecosystem = Автоматизация образовательной деятельности в рамках экосистемы OSTIS / A. Kazlova, A. Halavaty, N. Grakova // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2023. – Вып. 7. – С. 257–262.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51299-
dc.description.abstractAn analysis of the need for a comprehensive restructuring of the education system, taking into account the requirements of the digital economy, is presented. The ways of solving some problems of the implementation of the educational process at the level of general school education are determined. A semantic approach to building a complex of intelligent learning subsystems including teaching, assisting learning and analytical to accompany the learning process ones within the framework of the OSTIS ecosystem is proposed.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectintelligent learning systemsru_RU
dc.subjectsemanticsru_RU
dc.subjectOSTIS ecosystemru_RU
dc.titleAutomation of educational activities within the OSTIS ecosystemru_RU
dc.title.alternativeАвтоматизация образовательной деятельности в рамках экосистемы OSTISru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationПредставлен анализ необходимости комплексной реструктуризации системы образования с учетом требований цифровой экономики. Определены пути решения некоторых проблем реализации образовательного процесса на уровне общего школьного образования. Предложен семантический подход к построению комплекса интеллектуальных обучающих подсистем, включающих обучающую, вспомогательную обучающуюианалитическую,сопровождающуюучебныйпроцесс, в рамках Экосистемы OSTIS.ru_RU
Appears in Collections:OSTIS-2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kazlova_Automation.pdf81.89 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.