Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52860
Title: Обучение китайских студентов компьютерной терминологии
Other Titles: Teaching chinese students computer terminology
Authors: Сычёва, Е. С.
Keywords: публикации ученых;компьютерная терминология;лексико-семантические поля;иероглифические элементы;англицизмы
Issue Date: 2022
Publisher: Маджента
Citation: Сычёва, Е. С. Обучение китайских студентов компьютерной терминологии = Teaching chinese students computer terminology / Е. С. Сычёва // Актуальные проблемы преподавания естественно-научных и гуманитарных дисциплин : сборник научных статей, Смоленск, 2022 г. : ч. 1. Гуманитарные дисциплины / Военная академия войсковой противовоздушной обороны Вооруженных Сил Российской Федерации им. А. М. Василевского ; редкол.: В. Н. Селедцова, Н. В. Бубнова. – Смоленск, 2022. – С. 183–188.
Abstract: В статье рассматриваются особенности обучения компьютерной терминологии китайских студентов при изучении русского языка как иностранного. Выделяются основные лексико-семантические поля компьютерной терминологии на первых этапах обучения. Рассматриваются языковые особенности компьютерных терминов в китайском языке. В работе предложены морфологические и неморфологические способы словообразования компьютерных терминов.
Alternative abstract: The article discusses the features of teaching computer terminology to Chinese students in Russian as a foreign language. The main lexical and semantic fields computer terminology at the first stages of training are highlighted. The linguistic features of computer terms in Chinese are considered. The paper proposes morphological and non-morphological ways of word formation of computer terms.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52860
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sicheva_Obuchenie.pdf443.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.