Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPalubinski, P. S.-
dc.coverage.spatialАлматыen_US
dc.date.accessioned2023-09-18T05:42:59Z-
dc.date.available2023-09-18T05:42:59Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationPalubinski, P. S. Application of the Educational Information and Communication Technologies for Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Information Technologies = Практика использования образовательных информационно-коммуникационных технологий на занятиях по дисциплине «Иностранный язык» для студентов IT-специальностей / P. S. Palubinski // International Journal of Information and Communication Technologies. – 2023. – Vol. 4, Issue 2. – P. 53–60.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52874-
dc.description.abstractThe article presents the overview of cutting-edge educational information and communication technologies used by the lecturers of the Department of Cross-Cultural Professional Communication of the Faculty of Engineering and Economics of the Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics for teaching foreign languages to the undergraduate students of the first stage of higher education receiving a bachelor’s degree in information technologies. The article also analyses the effectiveness of the Telegram-based information channels used by the lecturers of foreign languages as an alternative to sending materials to students via e-mail. The author outlines an interactive web-based resource slido.com for visualising the results of brainstorming sessions instead of using the traditional ways of presenting the results of this teamwork format. The article describes a non-standard way of introducing new vocabulary with the help of rebuses created on a web-based resource rebus.club which does not require any prior registration. The author also presents an additional way of assessment of the level of proficiency in oral examination topics and revision of their content within the final classes after completing the study of a module or section in the format of an interactive Jeopardy game created with the help of a template based on a web-based resource jeopardylabs.com. To conduct current and final lexical and grammar tests on the topics covered within the course of practical classes of a foreign language, as well as to allow students to evaluate their success in the classroom, a web-based resource onlinetestpad.com is offered to replace traditional methods of assessment of the undergraduate students of the first stage of higher education receiving a bachelor’s degree in information technologies.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherМеждународный университет информационных технологийen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectforeign languages teachingen_US
dc.subjecteducational information and communication technologiesen_US
dc.subjectinteractive resourcesen_US
dc.subjectstudents majoring in information technologiesen_US
dc.titleApplication of the Educational Information and Communication Technologies for Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Information Technologiesen_US
dc.title.alternativeПрактика использования образовательных информационно-коммуникационных технологий на занятиях по дисциплине «Иностранный язык» для студентов IT-специальностейen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttps://doi.org/10.54309/IJICT.2023.14.2.005-
local.description.annotationВ статье представлен обзор современных образовательных информационно-коммуникационных технологий, используемых в обучении студентов IT-специальностей первой ступени высшего образования (бакалавриат) иностранным языкам по кафедре межкультурной профессиональной коммуникации инженерно-экономического факультета Белорусского государственного университета информатики и радиоэлектроники. Проанализирована эффективность использования преподавателями иностранных языков информационного канала на базе мессенджера Telegram в качестве альтернативы рассылке необходимых для студентов материалов посредством электронной почты. Предложен интерактивный ресурс slido.com для визуализации результатов мозгового штурма вместо использования классических способов представления итогов данного формата командной работы. Описан нестандартный способ введения новой лексики с помощью ребусов, созданных на базе не требующего предварительной регистрации ресурса rebus.club. Представлен дополнительный способ проверки уровня владения устными экзаменационными темами и повторения их содержания на результирующих занятиях после окончания изучения модуля или раздела в формате интерактивной игры Jeopardy, созданной с помощью размещенного на ресурсе jeopardylabs.com шаблона. Для проведения текущих и итоговых лексико-грамматических тестов по пройденным в рамках курса практических занятий по дисциплине«Иностранный язык» темам, а также для осуществления студентами оценки успешности работы на занятии предложен ресурс onlinetestpad.com, заменяющий традиционные способы тестирования студентов IT-специальностей первой ступени высшего образования (бакалавриат).en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palubinski_Application.pdf443.88 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.