Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54831
Title: Применение технологии смешанного обучения в учебном процессе учреждения высшего образования как способ повышения удовлетворенности студентов
Other Titles: Using blended learning technology in the educational process of a higher education institution as a way to increase student satisfaction
Authors: Фильченкова, Т. М.
Keywords: материалы конференций;технологии смешанного обучения;информационно-коммуникационные технологии;образовательный процесс
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Фильченкова, Т. М. Применение технологии смешанного обучения в учебном процессе учреждения высшего образования как способ повышения удовлетворенности студентов = Using blended learning technology in the educational process of a higher education institution as a way to increase student satisfaction / Т. М. Фильченкова // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 238–248.
Abstract: Рассмотрена организация смешанного обучения на примере преподавания учебной дисциплины студентам ИT-специальностей факультета информационной безопасности учреждения образования «Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники». Представлены обобщённые данные, полученные в результате опроса 128 студентов, которые изучали в весеннем семестре 2022/2023 учебного года дисциплину «Основы машинного обучения». На базе собранных сведений выявлено какие компетенции по мнению самих студентов развились благодаря применению технологии смешанного обучения, представлены результаты их анализа, сформулированы выводы.
Alternative abstract: The article considers the organisation of blended learning on the example of teaching the academic discipline to the students of IT-specialties of the Faculty of Information Security of the educational institution «Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics». The generalised data obtained as a result of the survey of 128 students who studied in the spring semester of the academic year 2022/2023 the discipline «Fundamentals of Machine Learning». On the basis of the collected data it is revealed what competences the students themselves think have been developed due to the application of blended learning technology, the results of their analysis are presented, conclusions are formulated.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54831
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fichenkova_Using_blended.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.