Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54986
Title: Методические аспекты обучения цифровой грамотности студентов инженерно-технического профиля
Other Titles: Methodological aspects of digital literacy training for engineering students
Authors: Моисеева, Н. А.
Keywords: материалы конференций;инженерное образование;Industry 4.0;цифровая грамотность;цифровая трансформация
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Моисеева, Н. А. Методические аспекты обучения цифровой грамотности студентов инженерно-технического профиля = Methodological aspects of digital literacy training for engineering students / Н. А. Моисеева // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 132–133.
Abstract: В статье рассмотрены методические аспекты обучения цифровой грамотности студентов инженерно-технического профиля в условиях Четвертой промышленной революции (или Industry 4.0). Представлена интерпретация феномена «цифровая грамотность» и соответствующие навыки обучаемых, которые будут сформированы при обучении дисциплине «Цифровая грамотность». Предложено содержание дисциплины «Цифровая грамотность».
Alternative abstract: It is discussed the methodological aspects of teaching digital literacy to engineering students in the conditions of the Fourth Industrial Revolution (or Industry 4.0). It is presented an interpretation of the phenomenon of “digital literacy” and the corresponding skills of students that will be developed when teaching the discipline “Digital Literacy”. It is proposed the content of the discipline “Digital Literacy”.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54986
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moiseeva_Methodological_aspects.pdf262.9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.