Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55682
Title: Система "ФИЗИКА–ШКОЛА–колледж–ВУЗ" 2024
Other Titles: System «Physics – School – college – university» 2024
Authors: Бережной, Л. Н.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;качество образования;физика;среднее специальное образование
Issue Date: 2024
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Бережной, Л. Н. Система "ФИЗИКА–ШКОЛА–колледж–ВУЗ" 2024 = System «Physics – School – college – university» 2024 / Л. Н. Бережной // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 12 апреля 2024 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2024. – С. 320–321.
Abstract: Рассматриваются проблемные вопросы и возможные пути повышения качества знаний как школьников, так и студентов. Рассматриваются вопросы преподавания физика в средних специальных учебных заведения с гуманитарными специальностями. Предлагается учесть «гуманитарный» стиль сознания учащихся при преподавании курса ФИЗИКИ, учитывая также их слабую подготовку по точным предметам в средней общеобразовательной школе.
Alternative abstract: In this report are discussing the problem questions about rising the quality of pupils and students’ knowledge and the ways of solving these problems. The author offers as a solution creating the new complex school subject named "Physics and Math’s"; testing the quality of "left knowledge" by the practical results with the right for students to use all their own information resources and technical tools for counting; improvement the form of "left knowledge" control for the university students.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55682
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berezhnoj_Sistema.pdf326.62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.