Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55752
Title: Исследование моделей взаимодействия научно-образовательных площадок, как участников инновационной экосистемы региона
Other Titles: Study of models of interaction between scientific and educational platforms as participants in the innovation ecosystem of the region
Authors: Косухина, М. А.
Заозерская, Н. И.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;инновационная экосистема;кластеры
Issue Date: 2024
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Косухина, М. А. Исследование моделей взаимодействия научно-образовательных площадок, как участников инновационной экосистемы региона = Study of models of interaction between scientific and educational platforms as participants in the innovation ecosystem of the region / М. А. Косухина, Н. И. Заозерская // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 12 апреля 2024 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2024. – С. 43–47.
Abstract: В статье представлено комплексное исследование моделей взаимодействия научно-образовательных площадок как активных участников инновационной экосистемы на примере Санкт-Петербурга. Основное внимание уделено анализу и оценке эффективности существующих форм сотрудничества между университетами, научными институтами и предприятиями. Инновационная активность Северо-Западного региона за последние пять лет выросла на 18%, что коррелирует с увеличением на 12%, числа научно-образовательных площадок включая университетские кампусы, исследовательские центры и технопарки. В статье подчеркивается, что интеграция научно-образовательных площадок в инновационную экосистему способствует повышению качества научных исследований, ускорению процесса коммерциализации разработок и улучшению образовательных программ. Авторы предлагают модель мультиагентного взаимодействия, которая включает механизмы координации деятельности участников, обмена знаниями и технологиями, а также совместного использования инфраструктуры. Результаты исследования могут быть использованы для разработки стратегий развития инновационной экосистемы региона и повышения её конкурентоспособности на международном уровне.
Alternative abstract: The article presents a comprehensive study of models of interaction between scientific and educational platforms as active participants in the innovation ecosystem using the example of St. Petersburg. The main attention is paid to the analysis and assessment of the effectiveness of existing forms of cooperation between universities, scientific institutes and enterprises. Innovative activity in the North-West region has grown by 18% over the past five years, which correlates with a 12% increase in the number of scientific and educational sites, including university campuses, research centers and technology parks. The article emphasizes that the integration of scientific and educational platforms into the innovation ecosystem helps to improve the quality of scientific research, accelerate the process of commercialization of developments and improve educational programs. The authors propose a model of multi-agent interaction, which includes mechanisms for coordinating the activities of participants, exchanging knowledge and technologies, and sharing infrastructure. The results of the study can be used to develop strategies for the development of the region's innovation ecosystem and increase its competitiveness at the international level.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55752
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kosuhina_Issledovanie.pdf955.36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.