Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCharyyeva, A. A.-
dc.contributor.authorNokerov, S. M.-
dc.contributor.authorHojagulyyev, P. E.-
dc.contributor.authorOrazov, A. M.-
dc.contributor.authorVenkataraman, A. P.-
dc.contributor.authorBikku, Th.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-07-09T09:23:48Z-
dc.date.available2024-07-09T09:23:48Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationImproving Engineering Studentsʼ Understanding of Components of Cyber-Physical Systems Using a Team Project-Based Teaching Method = Улучшение понимания студентами-инженерами компонентов киберфизических систем с использованием метода обучения, основанного на командных проектах / A. A. Charyyeva [et al.] // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 43–51.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56433-
dc.description.abstractThis article describes a teaching method that was used to teach second-year mechatronics and robotics students the components of cyber-physical systems. In view of the importance of team learning, the group was divided into five sub-groups (student teams) in order to increase efficiency by comparing the tasks undertaken by the teams. A line following robot was used for the teaching. This course was designed to last 48 academic hours. As a result, the students noted that after building the robot in teams, their attitude towards cyber-physical systems changed, and they became motivated to carry out larger projects related to cyber-physical systems.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectcyber-physical systemsen_US
dc.subjectteaching methoden_US
dc.subjectstudent teamsen_US
dc.subjectproject-based learningen_US
dc.titleImproving Engineering Studentsʼ Understanding of Components of Cyber-Physical Systems Using a Team Project-Based Teaching Methoden_US
dc.title.alternativeУлучшение понимания студентами-инженерами компонентов киберфизических систем с использованием метода обучения, основанного на командных проектахen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-43-51-
local.description.annotationВ статье описывается метод обучения, который использовался для обучения студентов второго курса мехатроники и робототехники компонентам киберфизических систем. Учитывая важность командного обучения, группа была разделена на пять подгрупп (студенческих команд), чтобы повысить эффективность за счет сравнения заданий, выполняемых командами. Для обучения использовался робот, следующий за линией. Этот курс был рассчитан на 48 академических часов. В результате студенты отметили, что после создания робота в командах их отношение к киберфизическим системам изменилось, и у них появилась мотивация выполнять более масштабные проекты, связанные с киберфизическими системами.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Charyyeva_Improving.pdf8.84 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.