Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56435
Title: Формирование готовности студентов к профессиональной проектно-конструкторской деятельности на основе интегративного подхода
Other Titles: Formation of Students' Readiness for Professional Design and Construction Activities Based on an Integrative Approach
Authors: Хакимов, Ж. О.
Рахматова, Ф. М.
Keywords: цифровая трансформация;образовательный процесс;проектно-конструкторские компетенции;образовательные технологии
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Хакимов, Ж. О. Формирование готовности студентов к профессиональной проектно-конструкторской деятельности на основе интегративного подхода = Formation of Students' Readiness for Professional Design and Construction Activities Based on an In egrative Approach / Ж. О. Хакимов, Ф. М. Рахматова // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 11–15.
Abstract: Представлены подход, этапы, критерии и уровни формирования проектно-конструкторских компетенций среди бакалавров по техническим направлениям обучения как целостная, многоуровневая динамическая система, а также дидактические составляющие учебного процесса. Предлагаемый подход основан на непрерывности процесса подготовки студентов к проектно-конструкторской деятельности в течение всего периода обучения в университете, на использовании проблемно ориентированных и спроектированных принципов обучения, наряду с междисциплинарной природой образования и ведущей самостоятельной работой.
Alternative abstract: The approach, stages, criteria and levels of development of design and engineering competencies among bachelors in technical areas of study are presented as an integral, multi-level dynamic system, as well as didactic components of the educational process. The proposed approach is based on the continuity of the process of preparing students for design and engineering activities throughout the entire period of study at the university, on the use of problem-oriented and designed teaching principles, along with the interdisciplinary nature of education and leading independent work.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56435
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-ll-15
Appears in Collections:Том 30, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakimov_Formirovanie.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.