Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56438
Title: Adaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processes
Other Titles: Адаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессов
Authors: Levin, S. M.
Isakova, A. I.
Keywords: цифровая трансформация;higher education;adaptive learning;traditional learning;personalized education;educational technologies
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Levin, S. M. Adaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processes = Адаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессов / S. M. Levin, A. I. Isakova // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 5–10.
Abstract: This article explores issues related to the adaptive learning of students in higher education institutions, presenting the main characteristics of both traditional and contemporary educational paradigms. It describes the latter’s advantages in the context of the dynamic changes of the modern world and, specifically, the demands on the process and outcomes of higher education. In discussing modern learning concepts, those foundational to adaptive learning are examined separately. The authors provide a description, objectives, methods, and results of the study conducted as an experiment with first-year undergraduate students. The results are assessed in the conclusion, and recommendations for their practical application are presented.
Alternative abstract: В статье рассматриваются вопросы адаптивного обучения студентов высших образовательных учреждений, приводятся основные характеристики традиционной и современной образовательных парадигм. Описываются преимущества последних в свете динамических изменений современного мира и, в частности, требований к процессу и результатам высшего образования. В рамках обсуждения современных концепций обучения отдельно рассматриваются те из них, которые лежат в основе адаптивного обучения. Авторы приводят описание, цели, методы и результаты исследования, проведенного в форме эксперимента с учащимися первого курса программы бакалавриата. Даны оценка полученных результатов и рекомендации для их практического применения.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56438
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-5-10
Appears in Collections:Том 30, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levin_Adaptive_education.pdf5.35 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.