Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихайлова, Н. В.-
dc.coverage.spatialМоскваen_US
dc.date.accessioned2024-07-15T11:36:53Z-
dc.date.available2024-07-15T11:36:53Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationМихайлова, Н. В. Педагогические инновационные процессы в методологии математического анализа и «феномен понимания» = Pedagogical innovation processes in methodology of mathematical education and «The phenomenon of understanding» / Н. В. Михайлова // Инновации в образовании. – 2024. – № 6. – С. 25–34.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56538-
dc.description.abstractХотя педагогическая наука тщательно изучает процесс математического познания, только в последнее время появились инновационные процессы и технологии понимания математики. В статье показывается, что в основе понимания формального доказательства лежат различные степени его детализации, поскольку как методологическое средство убеждения оно не удовлетворительно без предварительных пояснений.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherИздательство АЭОen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectпедагогические инновацииen_US
dc.subjectматематическое познаниеen_US
dc.subjectформальные доказательстваen_US
dc.subjectматематический анализen_US
dc.titleПедагогические инновационные процессы в методологии математического анализа и «феномен понимания»en_US
dc.title.alternativePedagogical innovation processes in methodology of mathematical education and «The phenomenon of understanding»en_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationAlthough pedagogical science carefully studies the process of mathematical cognition, innovative processes and technologies for understanding mathematics have appeared only recently. The article shows that the understanding of formal evidence is based on various degrees of its detail, since as a methodological means of persuasion it is not satisfactory without prior explanation.en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Pedagogicheskie.pdf714.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.