DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Колодник, Т. Д. | - |
dc.coverage.spatial | Минск | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T07:37:32Z | - |
dc.date.available | 2024-09-30T07:37:32Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Колодник, Т. Д. Оценка управления цифровым маркетингом в работе компаний = Assessment of Digital Marketing Management in Companies / Т. Д. Колодник // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 3. – С. 14-21. | en_US |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57674 | - |
dc.description.abstract | Проведена оценка управления цифровым маркетингом в работе компаний, а именно – соответствия внутренних
ресурсов механизмам цифровой трансформации в маркетинге. Рассмотрены подход
к цифровой трансформации систем маркетинга и принципы управления цифровым маркетингом. Отмечено, что управление цифровым маркетингом неотделимо от непрерывного процесса развития функций
системы
маркетинга. Для анализа методов цифрового маркетинга предложены этапы, на основе которых
разработана методика расчета индекса управления маркетингом в работе компаний. Показатели эффективности коммуникаций цифрового маркетинга предлагается разделять на стратегические, аналитические
и оперативные, объединять в классы в соответствии с методами. По итогу оценки управления цифровым
маркетингом сделан вывод, что теоретической основой экономического успеха многих компаний является
профессиональная гибкость специалистов топ-менеджмента и отделов маркетинга. | en_US |
dc.language.iso | ru | en_US |
dc.publisher | БГУИР | en_US |
dc.subject | цифровая трансформация | en_US |
dc.subject | цифровой маркетинг | en_US |
dc.subject | система маркетинга | en_US |
dc.title | Оценка управления цифровым маркетингом в работе компаний | en_US |
dc.title.alternative | Assessment of Digital Marketing Management in Companies | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.DOI | http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-3-14-21 | - |
local.description.annotation | An assessment of digital marketing management in the work of companies was carried out – namely,
the compliance of internal resources with the mechanisms of digital transformation in marketing. The approach
to the digital transformation of marketing systems and the principles of digital marketing management are considered.
It is noted that digital marketing management is inseparable from the continuous process of developing
the functions of the marketing system. The stages are proposed, on the basis of which a methodology for calculating
the marketing management index in the work of companies is developed in order to analyze the digital marketing
methods. It is proposed to divide the performance indicators of digital marketing communications into strategic,
analytical and operational, and combine them into the classes in accordance with the methods. Based on the results
of the assessment of digital marketing management, it is concluded that the theoretical basis for the economic success
of many companies is the professional flexibility of top management specialists and marketing departments. | en_US |
Appears in Collections: | Том 30, № 3
|