Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57675
Title: Образовательная среда и умный город
Other Titles: Educational Environment and a Smart City
Authors: Старовойтова, Т. Ф.
Шешолко, В. К.
Старовойтов, И. А.
Keywords: цифровая трансформация;умный город;цифровое образование;образовательные ресурсы;цифровые платформы
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Старовойтова, Т. Ф. Образовательная среда и умный город = Educational Environment and a Smart City / Т. Ф. Старовойтова, В. К. Шешолко, И. А. Старовойтов // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 3. – С. 22-30.
Abstract: В современном мире интеграция цифровых технологий в различные сферы жизни стимулирует развитие концепции умных городов, где цифровые инновации используются для оптимизации управления ресурсами, инфраструктурой и образованием. В статье рассматривается важность цифрового образования в контексте умного города, подчеркивается его роль в формировании образовательной среды и развитии общества. Исследование, проведенное в Минске среди студентов, выпускников и слушателей переподготовки, выявляет требования к цифровизации образования и его влияние на образовательные процессы в умном городе. Результаты опроса представляют собой ценные данные для разработки и внедрения единой городской образовательной среды на основе цифровых платформ.
Alternative abstract: In the modern world, the integration of digital technologies into various spheres of life stimulates the development of the concept of smart cities, where digital innovations are used to optimize the management of resources, infrastructure and education. The article discusses the importance of digital education in the context of a smart city, emphasizing its role in the formation of the educational environment and the development of society. A study conducted in Minsk among students, graduates and retraining students reveals the requirements for digitalization of education and its impact on educational processes in a smart city. The survey results provide valuable data for the development and implementation of a unified urban educational environment based on digital platforms.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57675
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-3-22-30
Appears in Collections:Том 30, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Starovojtova_Obrazovatelnaya_sreda.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.