Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯцкевич, А. Ю.-
dc.coverage.spatialВитебскen_US
dc.date.accessioned2024-10-08T07:19:48Z-
dc.date.available2024-10-08T07:19:48Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЯцкевич, А. Ю. Влияние открытости информации о деятельности на ее безопасность = The Impact of the Publicity of Information about the Activity on its Safety / А. Ю. Яцкевич // Право. Экономика. Психология. – 2024. – № 1(33). – С. 81–86.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57864-
dc.description.abstractАнализ статистических показателей производственного травматизма свидетельствует о необходимости поиска средств повышения безопасности труда. Решение этой задачи невозможно без участия специалистов в области «человеческого фактора» – психологов. В настоящее время одной их ключевых тенденций психологии безопасности является переход от анализа индивидуально-психологических характеристик и деятельности отдельных работников к изучению социально-психологических факторов и производственных социальных групп. Цель нашего исследования – изучение влияния открытости информации о процессе выполнения и результатах деятельности на ее безопасность. Мы полагаем, что открытость для членов группы информации о выполнении деятельности приводит к повышению безопасности деятельностиen_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherВитебский государственный университет им. П. М. Машероваen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectохрана трудаen_US
dc.subjectпроизводственный травматизмen_US
dc.subjectбезопасность деятельностиen_US
dc.subjectпсихология безопасностиen_US
dc.titleВлияние открытости информации о деятельности на ее безопасностьen_US
dc.title.alternativeThe Impact of the Publicity of Information about the Activity on its Safetyen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe analysis of occupational injury statistics points out the need to search for means of occupational safety enhancement. The solution of this problem is impossible without the participation of “human factor” specialists – psychologists. Nowadays one of the key trends of safety psychology is the transition from the analysis of individual psychological characteristics and activity of individual employees to studying social and psychological factors and company social groups. The topic of our research was to study the impact of the publicity of information about the process and results of activity on its safety. We believe that the publicity of information group about the activity performance leads to an increase in the activity safety.en_US
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yackevich_Vliyanie.pdf426.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.