Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12284
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRybina, G. V.-
dc.contributor.authorRybin, V. M.-
dc.contributor.authorBlokhin, Yu. M.-
dc.contributor.authorSergienko, E. S.-
dc.date.accessioned2017-03-20T12:33:34Z
dc.date.accessioned2017-07-18T09:37:52Z-
dc.date.available2017-03-20T12:33:34Z
dc.date.available2017-07-18T09:37:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationRybina, G. V. Some Aspects of Using Intelligent Technology for the Construction of Tutoring Integrated Expert Systems / G. V. Rybina and other // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 205 – 210.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12284-
dc.description.abstractWe analyze the experience of development and use of tutoring integrated expert systems in MEPhI educational process. These systems were created on the basis of problem- oriented methodology and intelligent software environment of AT- TECHNOLOGY workbench. The emphasis is on the peculiarities of the implementation of certain tasks of intellectual training, related to the identification of students’ knowledge and skills to solve non-formalized problems.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectartificial intelligenceru_RU
dc.subjectintegrated expert systemsru_RU
dc.subjectproblem-oriented methodologyru_RU
dc.subjectAT-TECHNOLOGY workbenchru_RU
dc.subjectintelligent software environmentru_RU
dc.subjectautomated planningru_RU
dc.subjectintelligent trainingru_RU
dc.titleSome Aspects of Using Intelligent Technology for the Construction of Tutoring Integrated Expert Systemsru_RU
dc.title.alternativeНекоторые аспекты применения интеллектуальной технологии для построения обучающих интегрированных экспертных системru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationАнализируется опыт разработки и использования обучающих интегрированных экспертных систем в учебном процессе НИЯУ МИФИ. Эти системы были разработаны на основе задачно-ориентированной методологии и интеллектуальной программной среды комплекса АТ-ТЕХНОЛОГИЯ. Акцент делается на реализацию типовых задач интеллектуального обучения. Рассматриваются особенности моделирования умений обучаемых решать учебные неформализованные задачи. Приводятся примеры выявления умений обучаемых строить модели простейших проблемных областей.-
Appears in Collections:OSTIS-2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rybina_Some.PDF299.7 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.