DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Александров, В. Л. | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-12T12:41:15Z | - |
dc.date.available | 2017-12-12T12:41:15Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Александров, В. Л. Проблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познании / В. Л. Александров // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы X международной научно-методической конференции (Минск, 7 - 8 декабря 2017 года). – Минск : БГУИР, 2017. – C. 242. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28521 | - |
dc.description.abstract | The article analyzes the application of such logical operations as classifications and typologies in social and humanitarian cognition. It concludes that complexity and ambiguity of social reality can be adequately re⫝ected by means of the many-valued logic, rather than classical one. Teachers should take this ambiguity into account when assessing students’ responses. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | логические операции | ru_RU |
dc.subject | социальные науки | ru_RU |
dc.subject | гуманитарные науки | ru_RU |
dc.title | Проблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познании | ru_RU |
dc.type | Статья | ru_RU |
Appears in Collections: | Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2017)
|