Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАлександров, В. Л.-
dc.date.accessioned2017-12-12T12:41:15Z-
dc.date.available2017-12-12T12:41:15Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationАлександров, В. Л. Проблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познании / В. Л. Александров // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы X международной научно-методической конференции (Минск, 7 - 8 декабря 2017 года). – Минск : БГУИР, 2017. – C. 242.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28521-
dc.description.abstractThe article analyzes the application of such logical operations as classifications and typologies in social and humanitarian cognition. It concludes that complexity and ambiguity of social reality can be adequately re⫝ected by means of the many-valued logic, rather than classical one. Teachers should take this ambiguity into account when assessing students’ responses.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectлогические операцииru_RU
dc.subjectсоциальные наукиru_RU
dc.subjectгуманитарные наукиru_RU
dc.titleПроблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познанииru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
Appears in Collections:Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aleksandrov_Problemy.PDF344.84 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.