https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/37825
Title: | Counteraction to guessing when evaluating trainers’ knowledge |
Other Titles: | Противодействие угадыванию при оценивании знаний обучающихся |
Authors: | Grinevitch, E.G. Shemarov, A. I. |
Keywords: | публикации ученых;knowledge assessment;testing;motivation;feedback |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Grinevitch, Е. G. Counteraction to guessing when evaluating trainers’ knowledge / Grinevitch Е. G., Shemarov A. I. // Актуальные проблемы бизнес-образования: сборник статей ХVIII Международной научно-практической конференции, Минск, 25-26 апреля 2019 г. / Институт бизнеса Белорусского государственного университета; редкол.: П.И. Бригадин [и др.]. – Минск: Институт бизнеса БГУ, 2019. – С. 37 – 40. |
Abstract: | The article presents a method of assessing the knowledge of the trainer, which makes it possible to take into account the impact of guessing answers to questions. As a result of this approach, the assessment of the person being tested decreases depending on the number of guessed answers to the questions. The proposed method will allow a more objective assessment of knowledge, and the student to stimulate seriously prepare for the control of knowledge. |
Alternative abstract: | В статье представлен метод оценивания знаний обучающегося, дающий возможность учитывать влияние угадывания ответов на вопросы. В результате применения этого подхода оценка тестируемого уменьшается в зависимости от количества угаданных ответов на вопросы. Предложенная методика позволит более объективно оценивать знания, а учащегося стимулировать серьезно готовиться к контролю знаний. |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/37825 |
Appears in Collections: | Публикации в изданиях Республики Беларусь |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Grinevitch_Counteraction.pdf | 1.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.