Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/37825
Title: Counteraction to guessing when evaluating trainers’ knowledge
Other Titles: Противодействие угадыванию при оценивании знаний обучающихся
Authors: Grinevitch, E.G.
Shemarov, A. I.
Keywords: публикации ученых;knowledge assessment;testing;motivation;feedback
Issue Date: 2019
Publisher: БГУ
Citation: Grinevitch, Е. G. Counteraction to guessing when evaluating trainers’ knowledge / Grinevitch Е. G., Shemarov A. I. // Актуальные проблемы бизнес-образования: сборник статей ХVIII Международной научно-практической конференции, Минск, 25-26 апреля 2019 г. / Институт бизнеса Белорусского государственного университета; редкол.: П.И. Бригадин [и др.]. – Минск: Институт бизнеса БГУ, 2019. – С. 37 – 40.
Abstract: The article presents a method of assessing the knowledge of the trainer, which makes it possible to take into account the impact of guessing answers to questions. As a result of this approach, the assessment of the person being tested decreases depending on the number of guessed answers to the questions. The proposed method will allow a more objective assessment of knowledge, and the student to stimulate seriously prepare for the control of knowledge.
Alternative abstract: В статье представлен метод оценивания знаний обучающегося, дающий возможность учитывать влияние угадывания ответов на вопросы. В результате применения этого подхода оценка тестируемого уменьшается в зависимости от количества угаданных ответов на вопросы. Предложенная методика позволит более объективно оценивать знания, а учащегося стимулировать серьезно готовиться к контролю знаний.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/37825
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grinevitch_Counteraction.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.