Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4104
Title: Intellectual means of automation of management of training
Other Titles: Интеллектуальные средства автоматизации управлением обучения
Keywords: материалы конференций;Оstis;computer aided control system for teaching;synergetic model of teaching control;individual teaching trajectory;intellectual control;integrated teaching;обучение;управление обучением;интеллектуальные средства;автоматизация управления
Issue Date: 2015
Publisher: БГУИР
Citation: Бабамухамедова, М. З. Intellectual means of automation of management of training / М. З. Бабамухамедова, М. Ю. Дощанова, К. А. Джангазова // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2015) : материалы V междунар. науч.-техн. конф. (Минск, 19-21 февраля 2015 года)/ редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2015. – С. 369 - 372.
Abstract: The hybrid approach of realization of intellectual converters of the structurally functional scheme of automation of a control system is offered by the individualized training constructed on a basis synergetic of model.
Alternative abstract: Предложен гибридный подход реализации интеллектуального управления индивидуализированным процессом обучения на основе синергетической модели управления, применение которого в создании образовательных сред позволяет повысить эффективность функционирования среды, улучшить её адаптивные свойства, придать целенаправленный и активный характер. Особенностью предложенного подхода является создание средств автоматизации управления обучением с учётом интегративных тенденций в условиях компетентного обучения.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4104
ISBN: 978-985-543-034-7
Appears in Collections:OSTIS-2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Babamukhamedova_Intellectual.PDF346.9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.