Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/41831
Title: Компетенции специалиста и soft skills: проблема соотношения
Other Titles: Competences of specialist and soft skills: the problem of corelation
Authors: Дисько-Шуман, М. Р.
Keywords: материалы конференций;подготовка специалистов;компетентностный подход;профессиональная компетентность;soft skills;training of specialists;competence-based approach;professional competence
Issue Date: 2020
Publisher: БГУИР
Citation: Дисько-Шуман, М. Р. Компетенции специалиста и soft skills: проблема соотношения / Дисько-Шуман М. Р. // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы Х Международной научно-методической конференции, Минск, 26 ноября 2020 года / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск : БГУИР, 2020. – С. 51–55.
Abstract: В статье рассматривает проблема соотношения двух подходов к оценке уровня подготовки специалиста – с позиции компетентностного подхода и с точки зрения наличия у специалиста надпрофессиональных навыков soft skills. Анализируются существующие классификации компетенций специалиста и soft skills. Предлагается возможный вариант решения обозначенного вопроса.
Alternative abstract: The paper is devoted to the issue of the corelation between two approaches to assessing of specialists - from the standpoint of the competence-based approach and from the standpoint whether a specialist has over-professional soft skills. The existing classifications competencies and soft skills are analyzed. A possible solution to this issue is proposed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/41831
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы Х Международной научно-методической конференции (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Disko_Shuman_Kompetentsii.pdf278.2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.