DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Москальцов, О. В. | - |
dc.contributor.author | Русак, Л. Н. | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:51:07Z | - |
dc.date.available | 2021-05-05T08:51:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Москальцов, О. В. Теоретические основы реализации проблемно-ориентированного обучения в образовательном процессе / Москальцов О. В., Русак Л. Н. // Качество образовательного процесса: проблемы и пути развития = Quality of the educational process: challenges and ways of development : материалы Международной научно-практической конференции, Минск, 30 апреля 2021 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Ю. Е. Кулешов [и др.]. – Минск : БГУИР, 2021. – С. 72–74. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/43437 | - |
dc.description.abstract | When writing this work, various forms and methods of problem-oriented learning were considered. In this work, we examined the existing concepts of the content of education and made sure that the most relevant in pedagogical and socially significant terms is a model adequate to social experience, closely integrated with the personal and group approach. This model of the content of education is of a projecting nature, since it allows to materialize in the learning process, and ultimately "postpone" in the minds of cadets, scientific and cultural-value foundations, which are unshakable at any stage of human development. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | образовательный процесс | ru_RU |
dc.subject | проблемно-ориентированное обучение | ru_RU |
dc.subject | профессиональная компетентность | ru_RU |
dc.title | Теоретические основы реализации проблемно-ориентированного обучения в образовательном процессе | ru_RU |
dc.type | Статья | ru_RU |
Appears in Collections: | Качество образовательного процесса : проблемы и пути развития (2021)
|