Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46258
Title: Методические особенности обучения математике учащихся с нарушением слуха
Other Titles: Methodological features of teaching mathematics to children with hearing impairment
Authors: Майсеня, Л. И.
Урбан, М. А.
Keywords: материалы конференций;нарушение слуха;образование;обучение математике;начальная школа;hearing impairment;education;mathematics training;elementary school
Issue Date: 2021
Publisher: БГУИР
Citation: Майсеня, Л. И. Методические особенности обучения математике учащихся с нарушением слуха / Л. И. Майсеня, М. А. Урбан // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей IV Международной научно-практической конференции, Минск, 9–10 декабря 2021 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. А. Охрименко [и др.]. – Минск, 2021. – С. 161–167.
Abstract: В статье анализируются теоретические подходы к образованию детей с нарушением слуха и специфика обучения математике. Рассматриваются особенности содержания обучения математике в начальных классах школ специального образования Республики Беларусь.
Alternative abstract: The article analyzes theoretical approaches to the education of children with hearing impairment and the specifics of mathematics education. The peculiarities of the content of mathematics education in the primary classes of special education schools of Republic of Belarus are considered.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46258
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maisenya_Metodicheskie.pdf566.84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.