Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48894
Title: Опыт дистанционного обучения в Белорусском государственном экономическом университете
Other Titles: The Experience of Distance Learning in the Belarusian State Economic University
Authors: Седун, А. М.
Гриневич, Е. А.
Верещако, А. И.
Keywords: цифровая трансформация;дистанционное обучение;высшее образование;дистанционные образовательные технологии
Issue Date: 2018
Publisher: ГИАЦ
Citation: Седун, А. М. Опыт дистанционного обучения в Белорусском государственном экономическом университете = The Experience of Distance Learning in the Belarusian State Economic University / А. М. Седун, Е. А. Гриневич, А. И. Верещако // Цифровая трансформация. – 2018. – № 4(5). – С. 56–60.
Abstract: Сегодня дистанционное обучение существует в различных модификациях. В данной статье рассматривается альтернативная технология его организации в УО «Белорусский государственный экономический университет», которая заключается в обеспечении размеренного учебного процесса с постоянным контактом студентов и преподавателей. Предлагаемая технология реализована на базе первого высшего образования с сокращенным сроком обучения. В материале подробно описываются этапы проектирования учебного процесса и стадии его практической реализации на примере специальностей 1 24 01 02 «Правоведение» и 1 25 01 07 «Экономика и управление на предприятии». Описываемая технология позволяет на практике обеспечить еженедельный контролируемый учебный процесс в межсессионный период, что приводит к повышению успеваемости у студентов очной формы по сравнению с заочной, а также уменьшению продолжительности сессии и снижению стоимости обучения.
Alternative abstract: Nowadays distance learning exists in various modifications. This article discusses an alternative technology of distance learning in the educational institution “BSEU”, which is to organize a rhythmic educational process with constant contact of students and teachers. The proposed technology is implemented with students on the basis of the first higher education with a shortened period of study. The material describes in detail the stages of design of the educational process and the stage of its practical implementation with students of speciality 1 24 01 02 “Law” and 101 07 “Economics and management of the enterprise”. The described technology allows in practice to provide a weekly controlled educational process in the intersessional period, which leads to an increase in the quality of performance of students compared to part-time students, as well as a decrease in the duration of the session and reduce the cost of learning.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48894
Appears in Collections:№ 4(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sedun_Opyt.pdf300.55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.