Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48947
Title: Применение техники репертуарных решеток для задачи оценки качества образовательного сервиса
Other Titles: Application of the repertory grid technique for evaluation of the quality of the educational service
Authors: Бугро, Н. С.
Keywords: информатизация образования;цифровая трансформация;образовательные сервисы;репертуарные решетки
Issue Date: 2015
Publisher: ГИАЦ
Citation: Бугро, Н. С. Применение техники репертуарных решеток для задачи оценки качества образовательного сервиса = Application of the repertory grid technique for evaluation of the quality of the educational service / Бугро Н. С. // Информатизация образования. – 2015. – № 1. – С. 48–60.
Abstract: В данной статье рассматривается применение техники репертуарных решеток Дж. Келли для задачи оценки качества образовательных сервисов. Эта техника позволяет разработать технику интервьюирования, которая способствует более глубокому анализу характеристик образовательного сервиса и получению более полной и точной информации от респондентов. На основе получаемых данных предлагаются различные методы для их визуализации: гистограммы и графики, кластерный анализ, факторный анализ.
Alternative abstract: This article discusses the use of G.Kelly's technique of the repertory grid for the task of evaluating the quality of educational services. This technique allows to develop interviewing technique that promotes a deeper analysis of the characteristics of the educational services, and to receive more complete and accurate information from respondents. On the basis of the received data the various methods are offered for the visualization: charts and graphs, cluster analysis, factor analysis.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48947
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bugro_Poiskovaya.pdf180 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.