Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53579
Title: Творческий подход в преподавании как фактор профессионального роста
Other Titles: The State interdisciplinary exam is a factor of independent assessment of trainees
Authors: Михтеев, С. Ш.
Михтеева, Е. Ю.
Потапова, И. А.
Keywords: материалы конференций;повышение квалификации;педагогическая деятельность;профессиональная деятельность
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Михтеев, С. Ш. Творческий подход в преподавании как фактор профессионального роста = The State interdisciplinary exam is a factor of independent assessment of trainees / С. Ш. Михтеев, Е. Ю. Михтеева, И. А. Потапова // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 565–567.
Abstract: Рассматривается методика оценки повышения квалификации преподавателя в условиях гибридного обучения через проведение конкурса на лучшего преподавателя в вузе. Целью конкурса является стимулирование творческого подхода к преподаванию, повышение заинтересованности преподавателей в улучшении качества преподавания. Проведение конкурса в сравнении с классическими формами повышения квалификации преподавателя несет в себе элементы состязательности, объективности оценки уровня профессионализма преподавателя и внедрению инновационного педагогического опыта.
Alternative abstract: The article considers the methodology for assessing the teacher's professional development in the context of hybrid learning through a competition for the best teacher at the university. The aim of the competition is to stimulate a creative approach to teaching, increase the interest of teachers in improving the quality of teaching. Conducting a competition in comparison with classical forms of teacher training carries elements of competitiveness, objectivity in assessing the level of professionalism of the teacher and the introduction of innovative pedagogical experience.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53579
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihteev_Tvorcheskii.pdf533.47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.