Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54045
Title: Стандарты-клише для реферирования на занятиях по РКИ (на основе профессионально ориентированного обучения)
Other Titles: Standards-cliches for referencing in rct classes (based on professionally oriented training)
Authors: Сычева, Е. С.
Keywords: публикации ученых;реферирование;стандарты-клише;русский как иностранный;компрессия текста
Issue Date: 2023
Publisher: Южно-Уральский государственный институт искусств им. П. И. Чайковского
Citation: Сычева, Е. С. Стандарты-клише для реферирования на занятиях по РКИ (на основе профессионально ориентированного обучения) = Standards-cliches for referencing in rct classes (based on professionally oriented training) / Е. С. Сычева // Мир культуры: искусство, наука, образование : сборник научных статей / Южно-Уральский государственный институт искусств им. П. И. Чайковского ; ред. Е. А. Куштым. – Челябинск, 2023. – Вып. 12. – С. 203–205.
Abstract: В статье рассматривается важность реферата как компрессии текста на занятиях по русскому языку как иностранному. Предлагается использование стандартов-клише на первых занятиях по реферированию. Рассматриваются грамматические особенности стандартов-клише для реферирования. Приводятся примеры использования стандартов-клише для написания информативного реферата на основе научной статьи.
Alternative abstract: The article discusses the importance of the abstract as a compression of the text in the classroom in Russian as a foreign language. It is proposed to use cliche standards in the first abstracting classes. Grammatical features of standards-cliches for abstracting are considered. Examples of the use of cliche standards for writing an informative abstract based on a scientific article are given.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54045
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sycheva_Standarty_klishe.pdf432.15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.