Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/5520
Title: Алгоритм скелетизации объектов на трехмерных растровых изображениях
Other Titles: Skeletonization algorithm for objects on three-dimensional raster images
Authors: Гончаров, Д. А.
Недзьведь, А. М.
Абламейко, С. В.
Keywords: доклады БГУИР;скелетизация;дистанционные карты;высокое разрешение
Issue Date: 2015
Publisher: БГУИР
Citation: Гончаров, Д. А. Алгоритм скелетизации объектов на трехмерных растровых изображениях / Д. А. Гончаров, А. М. Недзьведь, С. В.Абламейко // Доклады БГУИР. - 2015. - № 8 (94). - С. 24-30.
Abstract: Представлен алгоритм построения скелета, топологически эквивалентного оригинальному объекту, в условиях, когда все данные не помещаются в оперативную память компьютера. Несмотря на то, что данные обрабатываются локально, сохраняется важная глобальная характеристика скелета – центральность. Алгоритм является параллельным и разделен на независимые шаги. Построенный скелет основан на псевдо-дистанционных картах и может быть использован для вычисления как топологических, так и морфологических характеристик.
Alternative abstract: A skeleton building algorithm in case of lack of memory is presented. Built skeleton is topologically equivalent to the original object. Despite the fact that data are processed locally, this algorithm preserves a skeleton global attribute – centeredness. It is parallel and divided into independent stages, each of which can be substituted with alternatives. The method is based on pseudo-distance maps and constructed skeleton can be used to calculate topological as well as morphological characteristics of the object.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/5520
Appears in Collections:№8 (94)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Goncharov_Algoritm.PDF744.03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.