Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56013
Title: Формирование логического мышления как условие повышения качества образовательного процесса
Authors: Хаджинова, К. А.
Бархатков, А. И.
Keywords: материалы конференций;качество образования;образовательный процесс;логическое мышление
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Хаджинова, К. А. Формирование логического мышления как условие повышения качества образовательного процесса / К. А. Хаджинова, А. И. Бархатков // Качество образовательного процесса: проблемы и пути развития = Quality of the educational process: challenges and ways of development : материалы IV Международной научно-практической конференции, Минск, 16 мая 2024 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Романовский С. В. [и др.]. – Минск : БГУИР, 2024. – С. 83–84.
Abstract: Рассмотрена роль формирования логического мышления в повышении качества образовательного процесса. В статье раскрывается сущность логического мышления и его значение для человека, характеризуются основные этапы формирования логического мышления.
Alternative abstract: The role of the formation of logical thinking to improve the quality of the educational process is considered. The article reveals the essence of logical thinking and its importance for a person, characterizes the main stages of the formation of logical thinking, identifies the features of the formation of logical thinking in the educational process, and considers the possibilities of improving the quality of the educational process through the formation of logical thinking in students.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56013
Appears in Collections:Качество образовательного процесса : проблемы и пути развития (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hadzhinova_Formirovanie.pdf163.22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.