Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58532
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДолинский, М. С.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-12-19T09:17:54Z-
dc.date.available2024-12-19T09:17:54Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationДолинский, М. С. Стратегия и тактика внедрения генеративного искусственного интеллекта в инструментальную систему дистанционного обучения DL.GSU.BY = Strategy and Tactics for Introducing Generative Artificial Intelligence into the Instrumental Distance Learning System DL.GSU.BY. / М. С. Долинский // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 4. – С. 42–49.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58532-
dc.description.abstractВ статье рассмотрены стратегия и тактика внедрения генеративного искусственного интеллекта (ГенИИ) в инструментальную систему дистанционного обучения DL.GSU.BY. Стратегия заключается в последовательном выполнении следующих этапов разработки: создание возможностей удобной работы с ГенИИ в системе DL; запуск электронных ГенИИ-учеников для автоматического прохождения учебных курсов в системе DL и сравнительный анализ достижений различных ГенИИ между собой и с реальными студентами; накопление и распространение опыта работы студентов ГенИИ; повышение качества обучения с использованием ГенИИ развитием системы препромптов по задачам и предметам; дальнейшая персонализация обучения за счет реализации продвинутых методик использования ГенИИ (активный ГенИИ, Learning by Teaching). Тактика внедрения ГенИИ последовательно и подробно описывает практические шаги по реализации стратегии.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectискусственный интеллектen_US
dc.subjectсистемы дистанционного обученияen_US
dc.subjectдистанционное обучениеen_US
dc.titleСтратегия и тактика внедрения генеративного искусственного интеллекта в инструментальную систему дистанционного обучения DL.GSU.BYen_US
dc.title.alternativeStrategy and Tactics for Introducing Generative Artificial Intelligence into the Instrumental Distance Learning System DL.GSU.BY.en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-4-42-49-
local.description.annotationThis paper provides the strategy and tactics for introducing generative artificial intelligence (GenAI) into the instrumental distance learning system DL.GSU.BY. The strategy consists of sequential implementation of the following stages of development: creating opportunities for convenient work with GenAI in the DL system; launching electronic GenAI students to automatically complete training courses in the DL system and comparative analysis of the achievements of various GenAI among themselves and with real students; accumulation and dissemination of studentsʼ experience working with GenAI; improving the quality of training using GenAI by developing a system of preprompts for tasks and subjects; further personalization of training through the implementation of advanced techniques for using GenAI (active GenAI, Learning by Teaching). GenAI implementation tactics consistently and in details describe practical steps to implement the strategy.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dolinskij_Strategiya.pdf264.73 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.