Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/7225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМардвилко, Т. С.-
dc.contributor.authorШарай, В. В.-
dc.date.accessioned2016-06-03T09:07:43Z-
dc.date.accessioned2017-07-27T12:17:33Z-
dc.date.available2016-06-03T09:07:43Z-
dc.date.available2017-07-27T12:17:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМардвилко, Т.С. Многослойный персептрон в программировании игр / Т. С. Мардвилко, В. В. Шарай // Альманах современной науки и образования. – 2015. – № 9 (99). – С. 99 – 102.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/7225-
dc.description.abstractВ работе рассмотрена проблема предсказания с использованием нейронных сетей на основе игры “Ping-pong”. Изучены различные конфигурации нейронной сети и эвристики, влияющие на скорость обучения и ошибку сети. Для визуализации процесса обучения создана специальная утилита, позволяющая исследователю строить различные конфигурации нейронных сетей и наблюдать изменение сети на отдельных шагах обучения. Проект написан на языке Python с использованием библиотеки PyBrain.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherГрамотаru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectнейронru_RU
dc.subjectнейронные сетиru_RU
dc.subjectметод обратного распространения ошибкиru_RU
dc.subjectмногослойный персептронru_RU
dc.subjectязык программирования Рythonru_RU
dc.subjectneuronru_RU
dc.subjectneural netsru_RU
dc.subjectmethod of reversalru_RU
dc.subjectspread of errorru_RU
dc.subjectmultilayerru_RU
dc.subjectрerceptronru_RU
dc.subjectprogrammingru_RU
dc.subjectlanguage Рythonru_RU
dc.subjectPing-Pongru_RU
dc.titleМногослойный персептрон в программировании игрru_RU
dc.title.alternativeMultilayer perceptron in games programmingru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe paper examines the problem of forecasting with the use of neural nets on the basis of the game “Ping-pong”. Various configurations of neural nets and heuristics influencing learning speed and the error of the net are studied. For the visualization of the process of learning a special utility is created allowing the researcher to build various configurations of neural nets and watch the change of the net at separate stages of learning. The project is written in the Python language with the use of the library PyBrain.-
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
311020.pdf325.69 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.